LEGELAZI.ROBlogDespre noi
Tipuri de acte:
lege hotărâre decret decret-lege ordin instrucțiuni circulară dispoziție sinteză răspuns normă regulament ordonanță precizări criterii contract muncă decizie ordonanță de urgență situație listă comunicat constituție moțiune declarație convenție completare metodologie anexă rectificare acord procedură statut apel îndrumar amendament proces verbal încheiere sentință mesaj tarif vamal cartă protocol raport proclamație înțelegere reglementări memorandum aranjament tratat instrument pentru amendare act adițional nomenclator proiect de lege program opinie separată programă analitică codul de etică strategie addendum rezoluție plan contract-cadru prescripții codul internațional de management reguli codul justiției militare act act internațional metodă codul internațional pentru cereale codul internațional (ftp) codul lsa contract ghid tablou de evidență casare normativ recurs document cerințe modul condiții și proceduri manual de operare standard codul civil codul de procedură civilă codul comercial codul aerian codul familiei codul penal codul de procedură penală codul muncii codul fiscal codul silvic codul de procedură fiscală codul vamal sistem repere metodologice codul pentru construcția navelor speciale codul modu proiect principii registru codul consumului manualul primarului manualul prefectului codul de reglementare a conținutului audiovizual cod tehnic al gazelor naturale soluție atribuții poziție comună acțiune comună directivă propunere cpv schemă codul de bune practici în fermă mecanisme aviz consultativ cod tehnic codul navă caiet sarcini-cadru pact studiu modalități unitare codul osv propunere conținut-cadru dosar codul inf codul de siguranță codul isps calculator impozite minută discurs cadru general tranșe de venit impozabil codul european de securitate socială codul de standarde internaționale și practici recomandate măsuri codul studiilor universitare modalități și proceduri codul drepturilor și obligațiilor studentului flux informațional cod de procedură disciplinară cod de conduită inițiativă legislativă cuantum total specificație tehnică condiții instrument cod deontologic comunicare opinie concurentă conținut cerere scrisoare cod de practică ordonanță militară adeverință recomandări modalitate tip act nefolosit notă tarife cadru strategic


ANEXĂ din 21 septembrie 2021 privind modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 158/2017 pentru aprobarea Ghidului solicitantului aferent măsurii II.7 "Creşterea potenţialului siturilor de acvacultură" din Programul operaţional pentru pescuit şi afaceri maritime 2014 - 2020

emitent: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
data vigoare: 30 septembrie 2021
publicat în: Monitorul Oficial nr. 933 din 30 septembrie 2021

Notă: Conținută de ORDINUL nr. 245 din 21 septembrie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 933 din 30 septembrie 2021.

PROGRAMUL OPERAȚIONAL PENTRU PESCUIT ȘI AFACERI MARITIME
2014 - 2020
Prioritatea Uniunii 2
Stimularea acvaculturii sustenabile din
punct de vedere al mediului, eficiente din punct de vedere al
utilizării resurselor, inovatoare, competitive și bazate pe cunoaștere
GHIDUL SOLICITANTULUI
Obiectiv specific 3 - Protejarea și refacerea
biodiversității acvatice și îmbunătățirea
ecosistemelor legate de acvacultură și promovarea unei
acvaculturi eficiente din punctul de vedere al utilizării resurselor
Măsura II.7 Creșterea potențialului siturilor de acvacultură
Tipul apelului: competitiv, cu termen limită de depunere.
Versiunea 2
Septembrie 2021
CUPRINS1. LEGISLAȚIE A UNIUNII EUROPENE ȘI NAȚIONALĂ, ALTE DOCUMENTE RELEVANTE2. PREVEDERI GENERALE3. CONDIȚII SPECIFICE PENTRU OBȚINEREA FINANȚĂRII3.1. Solicitanți eligibili3.2. Eligibilitatea proiectului3.3. Activități eligibile3.4. Cheltuieli eligibile4. CEREREA DE FINANȚARE4.1. Întocmirea cererii de finanțare4.2. Lista documentelor din dosarul cererii de finanțare4.3. Înregistrarea Cererii de finanțare5. VERIFICAREA CONFORMITĂȚII ADMINISTRATIVE ȘI A ELIGIBILITĂȚII CERERII DE FINANȚARE6. EVALUAREA ȘI SELECȚIA CERERII DE FINANȚARE6.1. Evaluarea cererii de finanțare6.2. SELECȚIA CERERII DE FINANȚARE7. CONTESTAȚII8. CONTRACTAREA8.1. CONTRACTUL DE FINANȚARE8.2. MODIFICAREA CONTRACTULUI DE FINANȚARE9. MANAGEMENTUL FINANCIAR AL PROIECTULUI9.1. DERULAREA ȘI VERIFICAREA ACHIZIȚIILOR ÎN CADRUL PROIECTULUI9.2. RAMBURSAREA CHELTUIELILOR9.2.1. PRECIZĂRI REFERITOARE LA ACORDAREA AVANSULUI9.2.2. PLATA10. MONITORIZARE ȘI CONTROL11. INFORMARE ȘI PUBLICITATE12. ANEXE1. Legislație a Uniunii Europene și națională, alte documente relevanteLegislație UE
Regulamentul (UE) nr. 1303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1083/2006 al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare;
Regulamentul Delegat (UE) nr. 480/2014 al Comisiei din 3 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unor dispoziții comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, precum și de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune și Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime;
Regulamentul (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 mai 2014 privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2328/2003, (CE) nr. 861/2006, (CE) nr. 1198/2006 și (CE) nr. 791/2007 ale Consiliului și a Regulamentului (UE) nr. 1255/2011 al Parlamentului European și al Consiliului, cu modificările și completările ulterioare;
Regulamentul delegat (UE) nr. 1014/2014 al Comisiei din 22 iulie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 mai 2014 privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 2328/2003, (CE) nr. 861/2006, (CE) nr. 1198/2006 și (CE) nr. 791/2007 ale Consiliului și a Regulamentului (UE) nr. 1255/2011 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește conținutul și construcția unui sistem de monitorizare și de evaluare comun pentru operațiunile finanțate din Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime;
Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1242/2014 al Comisiei din 20 noiembrie 2014 de stabilire, în temeiul Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime, a normelor privind prezentarea datelor relevante cumulative cu privire la operațiuni;
Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 1243/2014 al Comisiei din 20 noiembrie 2014 de stabilire a unor norme în temeiul Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime în ceea ce privește informațiile care trebuie trimise de statele membre, precum și în ceea ce privește necesitățile în materie de date și sinergiile dintre potențialele surse de date;
Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 763/2014 al Comisiei din 11 iulie 2014 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime în ceea ce privește caracteristicile tehnice ale măsurilor de informare și de publicitate și instrucțiunile referitoare la crearea emblemei Uniunii;
Regulamentul delegat (UE) 2015/288 al Comisiei din 17 decembrie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 508/2014 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime în ceea ce privește perioada și datele de inadmisibilitate a cererilor, cu modificările și completările ulterioare;
Regulamentul Consiliului (CE, EURATOM) nr. 2988/1995 al Consiliului din 18 decembrie 1995 privind protecția intereselor financiare ale Comunităților Europene;
Regulamentul (CE, EURATOM) nr. 1046/2018 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1296/2013, (UE) nr. 1301/2013, (UE) nr. 1303/2013, (UE) nr. 1304/2013, (UE) nr. 1309/2013, (UE) nr. 1316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 și a Deciziei nr. 541/2014/UE și de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012;
Regulamentul delegat (UE) 2252/2015 al Comisiei din 30 septembrie 2015 de modificare a Regulamentului delegat (UE) 288/2015 în ceea ce privește perioada de inadmisibilitate a cererilor din partea Fondului european pentru pescuit și afaceri maritime;
Decizia de punere în aplicare a Comisiei nr. C(2015)8416/2015 din 25.11.2015 de aprobare a Programului Operațional "Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime pentru România", pentru sprijin din partea Fondului european pentru pescuit și afaceri maritime în România, cu modificările și completările ulterioare;Legislație națională și alte documente relevante
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 49/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune, politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2014-2020 și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul garantării, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 56/2016, cu modificările și completările ulterioare;
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare;
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricolă, Fondul european agricol de dezvoltare rurală și Fondul european pentru pescuit și a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană și a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare și gestionare a datelor necesare desfășurării politicii comune în domeniul pescuitului și a programului de control, inspecție și supraveghere în domeniul pescuitului și pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbției fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolă, prin preluarea riscului de creditare de către fondurile de garantare;
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul și acvacultura, cu modificările și completările ulterioare;
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57 din 20 iunie 2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;
Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, cu modificările și completările ulterioare;
Legea nr. 287 din 17 iulie 2009 privind Codul civil;
Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată;
Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
Hotărârea Guvernului nr. 640/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune, politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2014 - 2020 și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul garantării, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul garantării, cu modificările și completările ulterioare;
Hotărârea Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, cu modificările și completările ulterioare;
Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, precum și pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Administrarea Sistemului Național Antigrindină și de Creștere a Precipitațiilor, cu modificările și completările ulterioare;
Hotărârea Guvernului nr. 347/2016 privind stabilirea cadrului general de implementare a operațiunilor cofinanțate din Fondul European pentru Pescuit și Afaceri Maritime prin Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020, cu modificările și completările ulterioare;
Ordinul Ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale nr. 816/2016 privind aprobarea Listei detaliată cu cheltuieli eligibile pentru operațiunile finanțate în cadrul Programului Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020 cu modificările și completările ulterioare;
Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 332/2008 privind înscrierea unităților de producție în acvacultură în Registrul unităților de acvacultură și eliberarea licențelor de acvacultură, cu modificările și completările ulterioare;
Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 772/2007 privind criteriile de recunoaștere a organizațiilor de producători din sectorul pescuitului și acvaculturii;
Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 1656/R/2018 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, cu modificările și completările ulterioare;
Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 1681/R/24.10.2019 privind aprobarea structurii organizatorice și a statului de funcții al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale;
Decizia Comitetului de Monitorizare al Programului Operațional Pescuit și Afaceri Maritime nr. 14/2017 privind aprobarea criteriilor de selecție a operațiunilor în cadrul măsurii II.7 - Creșterea potențialului siturilor de acvacultură, art. 51, lit. a) și lit. b) din PU 2 - Investiții productive în acvacultură;2. PREVEDERI GENERALE
Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime (POPAM) 2014 - 2020 își propune să creeze condițiile necesare redresării economice, generării creșterii și menținerii locurilor de muncă din domeniul pescuitului, acvaculturii și afacerilor maritime. Programul a fost aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. 8416/25.11.2015 și permite accesarea Fondului european pentru pescuit și afaceri maritime (FEPAM).
Acest document reprezintă un îndrumar privind întocmirea Cererilor de finanțare și se adresează tuturor potențialilor solicitanți ai Programului Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime, Prioritatea Uniunii nr. 2 - Stimularea acvaculturii sustenabile din punct de vedere al mediului, eficiente din punct de vedere al utilizării resurselor, inovatoare, competitive și bazate pe cunoaștere, Obiectivul specific 3 - Protejarea și refacerea biodiversității acvatice și îmbunătățirea ecosistemelor legate de acvacultură și promovarea unei acvaculturi eficiente din punctul de vedere al utilizării resurselor, Măsura II.7. conform Articolul 51 din Regulamentul 508/2017 - Sporirea potențialului siturilor în care se practică acvacultura.
În cadrul POPAM, sporirea potențialului siturilor de acvacultură se referă la determinarea potențialului real de producție al siturilor de acvacultură, care să permită identificarea celor mai potrivite zone pentru dezvoltarea acvaculturii și, după caz, luarea în considerare a proceselor de amenajare spațială. Prevederile sale se completează cu normele legale ale Uniunii Europene și naționale în vigoare.
Măsura II.7. sprijină organisme de drept public cu activitate relevantă în domeniul acvaculturii pentru determinarea potențialului real de producție al siturilor de acvacultură.
Studiul/studiile elaborat/elaborate vor fi puse la dispoziția publicului
Înainte de a începe completarea Cererii de finanțare vă recomandăm să citiți cu atenție toate informațiile prezentate în prezentul Ghid și să vă asigurați că ați înțeles toate aspectele specifice prezentei scheme de finanțare nerambursabilă.
Pentru o mai bună înțelegere vă recomandăm să consultați și:– Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014 - 2020– Procedurile privind: verificarea conformității administrative și eligibilității, evaluarea și selecția, contractarea Cererilor de finanțare;– Regulamentul (UE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare.
Totodată vă recomandăm să consultați periodic pagina de internet a Direcției generale pescuit - Autoritatea de Management pentru POPAM (DGP-AMPOPAM) - www.ampeste.ro - pentru a fi la curent cu eventualele comunicări/informări cu privire la prezenta măsură de finanțare.
Ghidul solicitantului nu se substituie legislației naționale și a Uniunii Europene în vigoare, solicitantul având obligația cunoașterii și respectării acesteia. Prevederile ghidului pot fi mai restrictive decât normele Uniunii Europene și nu pot exceda acestora din urmă.
CINE POATE BENEFICIA DE SPRIJINUL FINANCIAR NERAMBURSABIL?
SOLICITANȚI ELIGIBILI
ORGANISME DE DREPT PUBLIC CU ACTIVITATE DE REGLEMENTARE SAU DE CERCETARE ÎN DOMENIUL ACVACULTURII
CE ACTIVITĂȚI SUNT FINANȚATE ÎN CADRUL ACESTEI MĂSURI?
ACTIVITĂȚI ELIGIBILE
Activități necesare pentru elaborarea unui studiu privind determinarea potențialului real al siturilor de acvacultură.
CARE SUNT ȚINTELE DE ATINS ÎN CADRUL PROIECTULUI?
INDICATORI
Indicatori de program

Indicator de realizare
Numărul de proiecte privind creșterea potențialului siturilor de acvacultură

Nr.

Indicator de rezultat -

Nu se aplică

ATENȚIE! Nerespectarea indicatorilor prestabiliți asumați prin Cererea de finanțare va atrage după sine recuperarea finanțării nerambursabile acordate direct proporțional cu gradul de nerealizare a acestora.Date de implementare

Codul măsurii

Dată de implementare

Nr.

II.7. Articolul 51

Tipuri de operațiuni:


identificarea zonelor; îmbunătățirea instalațiilor de sprijin și a infrastructurilor; prevenirea daunelor grave; acțiuni în urma detectării mortalității sau a prezenței bolilor


Numărul de angajați care beneficiază de operațiune


CÂȚI BANI SE POT PRIMI PENTRU IMPLEMENTAREA PROIECTULUI? INTENSITATEA AJUTORULUI FINANCIAR
Cuantumul sprijinului financiar nerambursabil acordat în cadrul cererilor de propuneri de proiecte este de 100% din valoarea eligibilă a proiectului, pentru organismele de drept public.
CARE ESTE VALOAREA MAXIMĂ ȘI MINIMĂ A PROIECTULUI ȘI PE CE PERIOADĂ?
Valoarea maximă eligibilă aferentă unui proiect va fi echivalentul în LEI a sumei precizate în anunțul de lansare a apelului (În cadrul acestui plafon este inclus TVA-ul doar în cazul solicitanților neplătitori de TVA). Pentru solicitanții plătitori de TVA, în cadrul plafonului nu este inclus TVA-ul. Valoarea minimă eligibilă a proiectului va fi precizată în anunțul de lansare a apelului.
Durata de implementare a unui proiect este de maximum 18 luni.
Durata minimă de implementare a unui proiect este de 1 lună.
Anunțul privind sesiunea de depunere a cererilor de finanțare se publică pe site-ul www.ampeste.ro, secțiunea Informări.
În cadrul apelului, Cererea de finanțare și documentele anexe vor fi introduse și respectiv atașate online cu semnătură electronică în aplicația electronică MySMIS2014, disponibilă la adresa web http://www.fonduri-ue.ro/mysmis, doar în intervalul de timp menționat în anunțul de deschidere a sesiunii de depunere a cererilor de finanțare.
Semnătura electronică va aparține reprezentantului legal al solicitantului sau a împuternicitului legal al acestuia.
Pentru solicitarea de informații suplimentare/clarificări și depunerea de contestații, locațiile și datele de contact ale Autorității de management și a Centrelor regionale sunt:

Sediu

Adresă

Contact

Județe arondate

DGP-AMPOPAM

B-dul Carol I nr. 24, sector 3, municipiul București

Tel: 021-307 9802
Fax. 021 307 2474

-

CR Brașov

Intern. Trade Center, str. Alexandru Vlahuță, nr. 10, Et. 1, Brașov , județul Brașov

Tel.
0725.256.235
0725.256.236
0725.256.252

Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu.

CR București

Str. Mihai Eminescu, nr. 11, cam. 6, Buftea, județul Ilfov

Tel.
0725.256.223
0725.256.224

Argeș, Dâmbovița, Giurgiu, Ilfov, Prahova și municipiul București.

CR Constanța

Str. Capitan Petre Romulus nr. 7 bis, Constanța, județul Constanța

Tel.
0725.256.231,
0725.256.218

Constanța, Ialomița, Călărași.

CR Cluj

Str. Dorobanților, nr. 69, cam. 8, Cluj-Napoca, județul Cluj

Tel.
0725.256.233
0725.256.234

Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu-Mare, Sălaj.

CR Dolj

Bloc TCIF, str. Nicolae Romanescu, nr. 39, etaj 2, Craiova, județul Dolj

Tel
0725.256.222
0725.256.221
0725.256.236

Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Vâlcea.

CR Galați

Str. Basarabiei, nr. 55, bloc A16, parter, Galați, județul Galați

Tel.
0725.256.225
0725.256.226

Brăila, Buzău, Galați, Vrancea.

CR Iași

OJRSA, Aleea Mihail Sadoveanu, nr.10 bis, Iași, județul Iași

Tel. /Fax.
0725.256.229
0725.256.230

Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui.

CR Timiș

Calea Buziașului, nr. 11 A, clădire OB 6A, et. 1, Timișoara, județul Timiș

Tel.
0726.777.657

Arad, Bihor, Caraș Severin, Hunedoara, Timiș.

CR Tulcea

Iberom Business Center Str. Portului nr. 14, etaj 2, Tulcea, județul Tulcea

Tel.
0725.256.237
0725.256.238
0725.256.247 0737.068.801

Tulcea

Ghidul solicitantului nu se substituie legislației naționale și a Uniunii Europene în vigoare, solicitantul având obligația cunoașterii și respectării acesteia.3. CONDIȚII SPECIFICE PENTRU OBȚINEREA FINANȚĂRII
În această secțiune găsiți informații legate de solicitanții eligibili, condițiile de eligibilitate a proiectului, activități eligibile, precum și cheltuielile eligibile.3.1. Solicitanți eligibili
Solicitanții eligibili în vederea acordării sprijinului financiar nerambursabil acordat prin măsura II.7. - Sporirea potențialului siturilor în care se practică acvacultura sunt organismele de drept public cu activitate de reglementare sau de cercetare în domeniul acvaculturii.
CATEGORIILE DE SOLICITANȚI ELIGIBILI CARE POT ACCESA FONDURI NERAMBURSABILE PE ACEASTĂ MĂSURĂ SUNT:
● Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură;
● Instituții de cercetare din domeniul acvaculturii.
Solicitantul trebuie să respecte următoarele:– Să asigure surse financiare stabile și suficiente pe tot parcursul implementării proiectului.
CATEGORIILE DE SOLICITANȚI/BENEFICIARI AI MĂSURILOR FINANȚATE PRIN POPAM 2014-2020, RESTRICȚIONATE DE LA FINANȚARE, SUNT, DUPĂ CAZ:– Solicitanții care, la momentul depunerii Cererii de finanțare se află în proces de lichidare, fuziune, reorganizare;– Solicitanții/beneficiarii înregistrați în Registrul debitorilor cu sume neachitate, pentru POP 2007-2013/POPAM 2014-2020, până la achitarea integrală a datoriei față de AMPOP/AMPOPAM, inclusiv a dobânzilor și majorărilor de întârziere;
De asemenea, în cadrul măsurii II.7. Creșterea potențialului siturilor de acvacultură, sunt restricționați de la finanțare solicitanții care începând cu 1 ianuarie 2014:
● au săvârșit o încălcare gravă în temeiul articolului 42 din Regulamentul (CE) nr. 1005/2008 al Consiliului sau al articolului 90 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009;
● au fost implicați în operarea, gestionarea sau deținerea în proprietate a navelor de pescuit incluse pe lista de nave de pescuit INN a Uniunii, în conformitate cu articolul 40 alineatul (3) din Regulamentul (CE) nr. 1005/2008 sau a navelor sub pavilionul țărilor identificate ca țări terțe necooperante, astfel cum este prevăzut la articolul 33 din respectivul regulament;
● au săvârșit o încălcare gravă a normelor PCP identificate ca atare în alte acte juridice adoptate de Parlamentul European și de Consiliu; sau a comis oricare dintre infracțiunile stabilite la articolele 3 și 4 din Directiva 2008/99/CE a Parlamentului European și a Consiliului, în cazul în care se prezintă o cerere de sprijin în temeiul titlului V capitolul II din Regulamentul 508/2014.
NOTĂ!
Solicitanții declarați printr-o primă decizie oficială emisă de o autoritate competentă că au comis una dintre infracțiunile prevăzute la articolul 3 din Directiva 2008/99/CE nu sunt eligibili pentru depunerea de proiecte pe o perioadă de timp de 12 de luni în cazul unei infracțiuni comise din neglijență gravă și de 24 de luni în cazul unei infracțiuni comise cu intenției. Se adaugă 6 luni de inadmisibilitate dacă s-a reținut că există circumstanțe agravante sau infracțiunea a fost săvârșită pe o perioadă de mai mult de un an.
Data de începere a perioadei de inadmisibilitate se calculează de la data primei decizii oficiale formulate de către o autoritate competentă care stabilește că s-au comis una sau mai multe dintre infracțiunile menționate la articolul 3.
Solicitanții declarați printr-o primă decizie oficială emisă de o autoritate competentă că au comis una dintre infracțiunile prevăzute la articolul 4 din Directiva 2008/99/CE nu sunt eligibili pentru depunerea de proiecte pe o perioadă de timp de 24 de luni. Se adaugă 6 luni de inadmisibilitate dacă s-a reținut că există circumstanțe agravante sau infracțiunea a fost săvârșită pe o perioadă de mai mult de un an.
Data de începere a perioadei de inadmisibilitate se calculează de la data primei decizii oficiale formulate de către o autoritate competentă care stabilește că s-au comis una sau mai multe dintre infracțiunile menționate la articolul 4.– Solicitanții care au săvârșit o încălcare gravă în temeiul articolului 42 din Regulamentul (CE) nr. 1005/2008 al Consiliului sau al articolului 90 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, stabilită de către o autoritate competentă, nu sunt eligibili pentru depunerea de proiecte pe o perioadă de timp după cum urmează:
12 luni în situația atribuirii a 9 puncte de încălcare/operator/navă de pescuit pentru infracțiunile prevăzute la punctele 1, 2 și 5 din anexa XXX a R404/2011;
încă o lună peste cele 12 luni pentru fiecare punct peste 9 puncte de încălcare.
Data de începere a perioadei de inadmisibilitate este data primei decizii oficiale formulate de către o autoritate competentă care stabilește că s-a comis o încălcare gravă în sensul articolului 42 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1005/2008 sau al articolului 90 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009.
Scopul calculării perioadei de inadmisibilitate, se iau în considerare numai infracțiunile grave comise începând cu 1 ianuarie 2013 și pentru care s-a luat o decizie în sensul paragrafului de mai sus începând cu acea dată.
Dacă punctele de încălcare acumulate de un operator pentru o navă de pescuit sunt mai puține de 9, cererile pentru sprijin din partea POPAM depuse de către operatorul respectiv sunt admisibile
● Solicitanții care au comis o fraudă legată de FEP sau de FEPAM, stabilită de o autoritate competentă, nu sunt eligibili pe toată perioada de derulare a FEPAM (până la 31 decembrie 2023).
Nu sunt admiși la finanțare pe toată durata eligibilității în cadrul FEPAM, respectiv până la 31 decembrie 2023 solicitanții care au comis fraude în perioada anterioară depunerii Cererii de asistență financiară (conform Convenției privind protejarea intereselor financiare ale Comunităților Europene, constituie fraudă care aduce atingere intereselor financiare ale Comunităților Europene:a) în materie de cheltuieli, orice act sau omisiune cu intenție cu privire la:– folosirea sau prezentarea unor declarații sau documente false, inexacte sau incomplete care au ca efect perceperea sau reținerea pe nedrept de fonduri care provin din bugetul general al Comunităților Europene sau din bugetele gestionate de Comunitățile Europene sau în numele acestora,– necomunicarea unei informații cu încălcarea unei obligații specifice, având același efect,– deturnarea acestor fonduri în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordate inițial, având același efect;b) în materie de venituri, orice act sau omisiune cu intenție cu privire la:– folosirea sau prezentarea unor declarații sau documente false, inexacte sau incomplete, care au ca efect diminuarea ilegală a resurselor bugetului general al Comunităților Europene sau ale bugetelor gestionate de Comunitățile Europene sau în numele acestora,– necomunicarea unei informații cu încălcarea unei obligații specifice, având același efect,– deturnarea unui avantaj obținut în mod legal, având același efect.
Solicitanții, după depunerea Cererii de finanțare, vor îndeplini pe întreaga durată de punere în aplicare a operațiunii și pentru o perioadă de cinci ani după efectuarea ultimei plăți către beneficiarul respectiv, cerințele menționate la art. 10 alineatul (1) literele (a) - (d) din Regulamentul (CE) nr. 508/2014, cu modificările și completările ulterioare al Consiliului (Anexele D și C la Cererea de finanțare).3.2. Eligibilitatea proiectului
Pentru a fi eligibil proiectul trebuie să întrunească cumulativ următoarele condiții:1. Să fie implementat pe teritoriul României;2. Să conțină activitățile eligibile prezentate în Ghidul solicitantului;3. Activitățile pentru care se solicită sprijin financiar nerambursabil în Cererea de finanțare nu trebuie să facă obiectul unei alte finanțări din fonduri publice naționale sau ale Uniunii Europene, în ultimii 5 ani;4. Respectă gradul de intervenție publică și nu depășește valoarea maximă eligibilă precizată în anunțul de lansare;5. Bugetul respectă limitele prevăzute pentru anumite categorii de cheltuieli precizate în Ghidul solicitantului;6. Durata maximă de implementare este de 18 luni, iar cea minimă de 1 lună;7. Respectă condiții de eligibilitate specifice fiecărei măsuri3.3. Activități eligibile
Un proiect poate cuprinde atât activități eligibile cât și activități neeligibile. Fondurile nerambursabile vor fi acordate doar pentru decontarea cheltuielilor eligibile, cheltuielile neeligibile urmând a fi suportate de beneficiarul proiectului.
Activități care pot fi eligibile în cadrul acestei măsuri:– activități de documentare;– activități cu privire la prelevarea de probe;– activități privind analize de laborator;– activități de analizare și prelucrare a datelor și informațiilor obținute;– activități de elaborare a unui studiu privind determinarea potențialului real al siturilor de acvacultură;
ACTIVITĂȚI OBLIGATORII
În cadrul măsurii sunt obligatorii:
● activitățile de informare și publicitate;
● activitatea de auditare a proiectului.3.4. Cheltuieli eligibile
Sprijinul financiar nerambursabil se acordă pentru activitățile prevăzute pentru îndeplinirea obiectivelor din cadrul Cererii de Finanțare. Stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operațiunilor finanțate prin Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014 - 2020 este reglementată de H.G. nr. 347/2016, cu modificările și completările ulterioare, iar detalierea costurilor eligibile se va realiza în conformitate cu Ordinul MADR nr. 816/2016 cu modificările și completările ulterioare.
IMPORTANT! ÎN CONFORMITATE CU articolul 4 alin. (1) din H.G. NR. 347/2016 PRIVIND STABILIREA CADRULUI GENERAL DE IMPLEMENTARE A OPERAȚIUNILOR COFINANȚATE DIN FONDUL EUROPEAN PENTRU PESCUIT ȘI AFACERI MARITIME PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL PENTRU PESCUIT ȘI AFACERI MARITIME 2014 - 2020:
Condiție generală de eligibilitate a cheltuielilor(1) Fără a încălca prevederile art. 5 și 6, pentru a fi eligibilă, o cheltuială trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții cu caracter general:să fie angajată de către beneficiar și plătită efectiv de acesta în condițiile legii, între 1 ianuarie 2014 și 31 decembrie 2023, cu condiția ca operațiunea cofinanțată să nu fi fost încheiată în mod fizic sau implementată integral înainte de depunerea de către beneficiar a cererii de finanțare în cadrul Programului operațional pentru pescuit și afaceri maritime 2014-2020 la Autoritatea de management, indiferent dacă toate plățile aferente au fost efectuate de către beneficiar, potrivit dispozițiilor art. 65 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului;b) să fie însoțită de facturi emise în conformitate cu prevederile legislației naționale sau a statului în care acestea au fost emise ori de alte documente contabile pe baza cărora se înregistrează obligația de plată, precum și de documente justificative privind efectuarea plății și realitatea cheltuielii efectuate, pe baza cărora cheltuielile să poată fi verificate/controlate/auditate/certificate, cu excepția cheltuielilor aferente asistenței rambursabile acordate în una din formele prevăzute la art. 67 alin. (1) lit. b), c) și d) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului;c) să fie în conformitate cu contractul de finanțare, încheiat între Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Autoritatea de management pentru POPAM, și beneficiar;d) să respecte prevederile legislației Uniunii Europene și naționale aplicabile;e) să fie în conformitate cu prevederile programului;f) să fie înregistrată în contabilitatea beneficiarului cu respectarea prevederilor art. 67 din Regulamentul (UE) nr. 1303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului.
ATENȚIE! În conformitate cu articolul 10 din H.G. nr. 347/2016 privind stabilirea cadrului general de implementare a operațiunilor cofinanțate din fondul european pentru pescuit și afaceri maritime prin programul operațional pentru pescuit și afaceri maritime 2014-2020:
TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ PENTRU NEPLĂTITORII DE TVA(1) Cheltuiala cu taxa pe valoarea adăugată este eligibilă dacă este nerecuperabilă de beneficiarul operațiunii, potrivit dispozițiilor legale, cu respectarea prevederilor art. 69 alin. (3) lit. c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului.(2) Pentru a fi eligibilă, cheltuiala prevăzută la alin. (1) trebuie să fie aferentă cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul operațiunilor finanțate.
Solicitanții (plătitori sau neplătitori de TVA) au obligația de a completa Declarația privind eligibilitatea TVA aferentă cheltuielilor ce vor fi efectuate în cadrul proiectului propus spre finanțare - Anexa B la Cererea de finanțare. Atenție! Se va completa cu aceleași informații corespunzătoare din cererea de finanțare.
CATEGORII DE CHELTUIELI ELIGIBILE:
Categoriile de cheltuielile eligibile pentru Cererile de finanțare depuse în cadrul acestui apel sunt următoarele:1. Cheltuieli comune:1.1. Cheltuieli cu auditarea proiectului1.2. Cheltuieli cu informarea și publicitatea1.3. Cheltuielile bancare de deschidere și de administrare a conturilor, astfel cum sunt prevăzute la art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 347/20161.4. Cheltuieli cu achiziționarea semnăturii digitale pentru MySMIS20141.5. Cheltuieli aferente managementului de proiect1.5.1. Cheltuieli salariale cu echipa de management proiect1.5.2. Cheltuieli cu servicii de management proiect2. Cheltuieli specifice Măsura II.7. Creșterea potențialului siturilor de acvacultură
Cheltuieli cu identificarea și cartografierea zonelor cu potențial pentru dezvoltarea acvaculturii
IMPORTANT! ÎN CONFORMITATE CU articolul 11 H.G. NR. 347/2016 PRIVIND STABILIREA CADRULUI GENERAL DE IMPLEMENTARE A OPERAȚIUNILOR COFINANȚATE DIN FONDUL EUROPEAN PENTRU PESCUIT ȘI AFACERI MARITIME PRIN PROGRAMUL OPERAȚIONAL PENTRU PESCUIT ȘI AFACERI MARITIME 2014-2020:(1) Cheltuielile bancare de deschidere și de administrare a conturilor sunt eligibile în situația în care implementarea unei operațiuni necesită deschiderea unui cont sau a mai multor conturi separate, cerință obligatorie printr-o clauză explicită în contractul de finanțare.(2) Dobânda rezultată din operațiunile prevăzute la alin. (1) se deduce din cheltuielile bancare.(3) Costurile garanțiilor emise de o instituție bancară sau nebancară înregistrată în registrul special al Băncii Naționale a României sau ale polițelor de asigurare, sunt eligibile în situația în care garanțiile/polițele de asigurare sunt necesare, conform legislației naționale sau ale Uniuni Europene.
CHELTUIELI NEELIGIBILE
IMPORTANT! În conformitate cu art. 12 și art. 16 din H.G. nr. 347/2016 privind stabilirea cadrului general de implementare a operațiunilor cofinanțate din fondul european pentru pescuit și afaceri maritime prin programul operațional pentru pescuit și afaceri maritime 2014-2020:
Art. 12 - Dobânzile debitoare, cu excepția celor referitoare la granturi acordate sub forma unei subvenții pentru dobândă sau a unei subvenții pentru comisioanele de garantare, nu sunt eligibile pentru cofinanțarea din Fondul European pentru Pescuit și Afaceri Maritime.
Art. 16 - Următoarele categorii de cheltuieli nu sunt eligibile:a) cheltuielile cu achiziția de terenuri cu sau fără construcții, care depășesc limitele prevăzute la art. 69 alin. (3) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului;b) cheltuielile prevăzute la art. 69 alin. (3) lit. a) și c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European și al Consiliului;c) cheltuielile aferente activităților prevăzute la art. 11 din Regulamentul (UE) nr. 508/2014 privind Fondul european pentru pescuit și afaceri maritime;d) amenzi, penalități, cheltuieli de judecată și cheltuieli de arbitraj;e) cheltuielile efectuate peste plafoanele specifice stabilite de Autoritatea de Management prin Ghidul solicitantului;f) cheltuielile efectuate de beneficiar în regie proprie;g) costul achiziționării de bunuri/echipamente de ocazie;4. CEREREA DE FINANȚARE
În cadrul acestei secțiuni veți găsi informații privind întocmirea, modalitatea de completare și depunere online a Cererii de finanțare, precum și informații cu privire la documentele pe care va trebui să le atașați.4.1. Întocmirea cererii de finanțare
Cererea de finanțare se va completa urmărind instrucțiunile de completare a cererii de finanțare regăsite pe site-ul www.ampeste.ro (https://www.ampeste.ro/popam-2014-2020/intructiuni-utilizare- mysmis.html) - Instrucțiuni utilizare MySMIS - Manual Frontoffice, precum și tutorialele și instrucțiunile pe care le puteți găsi pe site-ul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene la adresa http://www.fonduri-ue.ro/mysmis#manuale.
Formularul cererii de finanțare se completează exclusiv în aplicația electronică MySMIS.
În cazul în care o secțiune nu se poate completa, atașați informațiile aferente sub forma unui document scanat la o altă secțiune unde este permisă încărcarea de documente.
Cererea de finanțare și documentele încărcate trebuie să fie redactate în limba română. Documentele redactate în altă limbă vor fi însoțite, în mod obligatoriu de o traducere legalizată sau autorizată.
ATENȚIE!
Documentele încărcate în aplicația MySMIS, ca parte din cererea de finanțare, trebuie să fie lizibile și complete. Se recomandă, așadar, o atenție sporită la scanarea documentelor atașate.4.2. Lista documentelor din dosarul cererii de finanțare
Dosarul Cererii de finanțare va cuprinde următoarele documente, în formă scanată la rezoluția recomandată de 300 dpi, la care se va atașa semnătura electronică în aplicația electronică MySMIS2014:

Nr.
crt.

Document

1.

Formular Cerere de finanțare împreună cu:
Anexa A - Declarație pe propria răspundere
Anexele B - Declarație privind eligibilitatea TVA
Anexa C - Bugetul indicativ al proiectului

2.

Actul normativ de înființare - pentru organismele de drept public, însoțită de Statut (după caz) - în copie conform cu originalul

3.

Hotărârea Consiliului/Comitetului Director pentru organismele de drept public/Reprezentantului legal privind aprobarea realizării proiectului și asigurarea surselor de finanțare pentru implementarea proiectului pentru Măsura II.7 - Sporirea potențialului siturilor în care se practică acvacultura, emisă conform actelor constitutive ale solicitantului - în original.

4.

Memoriul Justificativ întocmit conform Anexa 6

5.

Pentru echipa de management a proiectului se vor prezenta următoarele documente: CV-ul în original - model EUROPASS însoțit de Diplome de studii/Diplome de calificare/specializare/Fișa de post în copie conformă cu originalul

Pentru documentele care trebuie completate și atașate cu semnătură electronică este obligatorie utilizarea machetelor editabile, disponibile pe site-ul DGP-AMPOPAM. Utilizarea altor tipuri de formulare, anexe sau declarații duce la respingerea Cererii de finanțare în etapa verificării conformității administrative.
Este obligatorie utilizarea machetelor editabile, disponibile pe site-ul DGP-AMPOPAM. Utilizarea altor tipuri de formulare, anexe sau declarații duce la respingerea Cererii de finanțare în etapa evaluării conformității administrative.
Machetele formularelor, anexelor și declarațiilor, în format editabil, sunt disponibile pe pagina de internet a DGP-AMPOPAM - www.ampeste.ro.4.3. Înregistrarea Cererii de finanțare
Depunerea se va efectua online prin completarea cu atenție a tuturor câmpurilor din sistemul informatic MySMIS2014 și după ce ați apăsat butonul Vizualizare proiect care va avea ca efect generarea Cererii de finanțare cu toate datele introduse și salvate în funcțiile anterioare.
Transmiterea cererii de finanțare se va face apăsând butonul Transmitere proiect.
Această funcție presupune parcurgerea următorilor pași:
● pas 1 - se selectează funcția "Transmitere proiect";
● pas 2 - se apasă butonul "Blocare editare proiect";
● pas 3 - se confirmă continuarea procesului;
● pas 4 - se poate genera cererea de finanțare în format pdf;
● pas 5 - la final se transmite documentul generat semnat electronic;
Fiecare Cerere de finanțare va primi automat din partea sistemului informatic un cod de identificare denumit Cod SMIS.
Nici o Cerere de finanțare nu va fi luată în considerare dacă data și ora limită pentru depunerea acesteia au fost depășite, acest fapt determinând respingerea acesteia.
Este obligatorie completarea secțiunii Date de implementare.
În cazul constatării unor discrepanțe/omisiuni/erori de calcul, Autoritatea de Management poate solicita clarificări/informații suplimentare de cel mult două ori în cadrul fiecărei etape de analiză a cererilor de finanțare.
Solicitantul poate renunța la cererea de finanțare în orice moment, prin transmiterea către DGP-AMPOPAM a unei solicitări de renunțare. Solicitarea de renunțare este aprobată de către directorul general al DGP-AMPOPAM, ceea ce implică întreruperea procesului de analiză a cererii de finanțare.5. VERIFICAREA CONFORMITĂȚII ADMINISTRATIVE ȘI A ELIGIBILITĂȚII CERERII DE FINANȚARE
Verificarea conformității administrative și eligibilității Cererii de finanțare se realizează conform listei de verificare din Anexa 1 C la prezentul ghid, de către experții CR - POPAM nominalizați.
Experții CR - POPAM pot solicita informații suplimentare (Anexa nr. 3 la prezentul ghid), dacă pe parcursul verificărilor privind conformitatea și/sau eligibilitatea se constată că acest lucru este necesar. În acest caz, corespondența se va face on-line în sistemul informatic SMIS 2014-2020.
În cazul în care experții Compartimentului regional constată faptul că solicitantul a omis să completeze secțiuni din cadrul cererii de finanțare sau să depună documente menționate în Lista documentelor dosarului Cererii de finanțare (cu excepția Memoriului justificativ), vor solicita prin intermediul președintelui și secretarului apelului respectiv, să completeze/depună în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea notificării în sistemul informatic, secțiunile/documentele lipsă.
Experții compartimentului regional pot solicita informații suplimentare de cel mult două ori pentru etapa de verificare a conformității administrative și eligibilității cererii de finanțare.
Dacă cel puțin o condiție de conformitate/eligibilitate nu este îndeplinită, nici după solicitarea de informații suplimentare, Cererea de finanțare este declarată neconformă/neeligibilă.
Solicitanții pot contesta rezultatele procesului de verificare a conformității administrative/eligibilității, conform prevederilor Capitolului 7 - Contestații din prezentul ghid.6. EVALUAREA ȘI SELECȚIA CERERII DE FINANȚARE
Sesiunea pentru depunerea Cererilor de finanțare este un apel de tip competitiv, cu termen limită de depunere.
Dacă Cererea de finanțare depusă de solicitant este conformă administrativ și eligibilă, va intra în etapa de evaluare efectuată în cadrul DGP-AMPOPAM.
Evaluarea Cererilor de finanțare se realizează în mod continuu, după verificarea conformității administrative și a eligibilității, pentru toate Cererile primite în termenul de depunere.
Dacă pe parcursul procesului de evaluare și selecție se constată necesitatea cererii unor informații suplimentare, se poate solicita reprezentantului legal transmiterea acestora, în baza unei Notificări de solicitare a informațiilor suplimentare - Anexa 3 la prezentul ghid.6.1. Evaluarea cererii de finanțare
Evaluarea Cererilor de finanțare se realizează în mod continuu, după verificarea conformității administrative și a eligibilității, pentru toate Cererile primite în termenul de depunere.
Cererile de finanțare sunt evaluate din punct de vedere calitativ de către experții DGP-AMPOPAM pe baza grilei de evaluare calitativă - Anexa 2. În cadrul etapei de evaluare fiecare criteriu/subcriteriu, va fi evaluat de fiecare expert evaluator utilizând un sistem de bifare de tip DA/NU, urmat de stabilirea punctajului conform Criteriilor de selecție, aprobate de către Comitetul de Monitorizare (CM).
Cererile de finanțare care nu realizează minim 25 puncte nu sunt selectate.
Evaluarea tehnico-economică a cererilor de finanțare se va efectua atât pe format de hârtie cât și în format electronic în conformitate cu procedura de "Evaluare flux scurt" (elaborată de MDRAPFE). Experții evaluatori pot solicita de maximum 2 ori documente lipsă și informații suplimentare în cazul în care dosarul Cererii de finanțare conține informații contradictorii în cuprinsul său, precum și în cazul în care în bugetul indicativ există diferențe de calcul sau încadrarea categoriilor de cheltuieli eligibile/neeligibile nu este făcută corect.
În etapa de evaluare calitativă, experții evaluatori pot recomanda modificarea bugetului proiectului în sensul reducerii acestuia, astfel:– cu valoarea cheltuielilor neeligibile pe care solicitantul le-a încadrat greșit ca eligibile și/sau– cu valoarea cheltuielilor potențial eligibile dar care:
√ fie nu au legătură directă cu activitățile propuse,
√ fie nu sunt necesare pentru realizarea proiectului,
√ fie sunt disproporționate în raport cu obiectivul proiectului,
√ fie nu sunt rezonabile.
În cazul în care cererea de finanțare este respinsă în etapa de evaluare tehnico-economică, solicitantul va fi notificat privind respingerea cererii, având posibilitatea de a contesta rezultatul acestei etape conform procedurii de soluționare a contestațiilor, în vigoare.6.2. Selecția cererii de finanțare
Selecția Cererilor de finanțare se va realiza în baza "criteriilor de selecție" aprobate prin Decizia Comitetului de Monitorizare, în vigoare la data depunerii cererilor de finanțare publicate pe site-ul DGP-AMPOPAM www.ampeste.ro.
După evaluarea cererilor de finanțare depuse în cadrul apelului, cererile de finanțare sunt acceptate pe baza punctajului aprobat conform Grilelor de selecție, în ordine descrescătoare a punctajului final până la concurența sumei alocate pentru apelul respectiv.
Solicitanții pot contesta punctajul obținut conform prevederilor Capitolului 7 - Contestații din prezentul ghid.
Proiectele care prezintă soluții nerealiste sau pentru care solicitanții nu acceptă recomandările experților pot fi respinse.
În urma selecției se va întocmi Lista Cererilor de finanțare, în ordinea punctajului obținut, ce va fi făcută publică pe site-ul DGP-AMPOPAM www.ampeste.ro.
Solicitanții vor fi notificați după publicarea listei pe site-ul DGP-AMPOPAM www.ampeste.ro. Solicitanții vor putea contesta rezultatul procesului de evaluare și selecție în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii notificării, dar nu mai mult de 12 zile lucrătoare de la data publicării pe site-ul www.ampeste.ro.
Solicitanții care au fost selectați, vor fi notificați să prezinte, în termen de maxim 5 zile lucrătoare următoarele documente menționate mai jos.
Lista documentelor solicitate în vederea contractării

Nr.
crt.

Document

1.

Copia actului de identitate a reprezentantului legal cu mențiunea “Conform cu originalul”, în termen de valabilitate

2.

Graficul de rambursare a cheltuielilor (cererilor de rambursare) - Anexa 5

Pentru pregătirea documentelor solicitate vă recomandăm să verificați Anexa 1S.
Este obligatorie prezentarea documentelor în termen de 10 zile lucrătoare din momentul primirii notificării de către solicitant. În situația în care aceste documente nu se vor prezenta în termenul precizat, cererea este respinsă.
Finalizarea selecției se va realiza conform Manualului de proceduri pentru evaluarea și selectarea Cererilor de finanțare.
După verificare se va întocmi Lista Cererilor de finanțare selectate în vederea finanțării ce va fi publicată pe site www.ampeste.ro și solicitantul va fi notificat în acest sens.
Pentru fiecare Cerere de finanțare care a fost selectată se va întocmi Contractul de finanțare. Solicitantul va fi notificat cu privire la selectarea Cererii de finanțare.7. CONTESTAȚII
Depunerea contestației privind neconformitatea/neeligibilitatea/respingerea în cadrul evaluării calitative a cererii de finanțare/selecția/precontractarea se va face conform Manualului de procedură pentru soluționarea contestațiilor (în vigoare la data respectivă, disponibil pe site-ul www.ampeste.ro.8. CONTRACTAREA8.1. Contractul de finanțare
Contractul de finanțare este actul juridic încheiat între Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Autoritatea de Management pentru POPAM, și Beneficiar, prin care se acordă acestuia din urmă asistența financiară nerambursabilă aferentă unei operațiuni în scopul atingerii obiectivelor POPAM, supus regulilor de adeziune, comutativ și sinalagmatic, prin care se stabilesc drepturile și obligațiile corelative ale părților.
Contractul de finanțare nerambursabilă se semnează de către reprezentantul legal al aplicantului sau împuternicitul acestuia, cu semnătură electronică, în sistemul informatic MySMIS
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale prin Direcția Generală Pescuit - Autoritatea de Management pentru POPAM, în calitate de Autoritate Contractantă, și Beneficiarul se obligă prin acest contract de finanțare nerambursabilă să respecte prevederile acestuia având ca obiect execuția și atingerea indicatorilor asumați prin cererea de finanțare pentru proiectul cofinanțat din FEPAM și din bugetul de stat.
Beneficiarul trebuie să depună din proprie inițiativă toate eforturile pentru a lua cunoștință de toate informațiile publice referitoare la măsurile finanțate prin POPAM 2014-2020, pentru care depune proiectul și să cunoască toate drepturile și obligațiile prevăzute în contractul de finanțare, înainte de semnarea acestuia.
Modelul contractului de finanțare se regăsește în cadrul Manualului de procedură pentru contractare (în vigoare la data respectivă, disponibil pe site-ul www.ampeste.ro).8.2. Obligațiile specifice beneficiarului
Beneficiarul are obligația să respecte clauzele specifice ale contractului de finanțare.8.3. Modificarea contractului de finanțare
Precizări referitoare la modificarea Contractului de finanțare:
Contractul de finanțare, semnat atât de către MADR - DGP AMPOPAM cât și de beneficiar, poate fi modificat în conformitate cu dispozițiile contractului de finanțare și cu dispozițiile Hotărârii Guvernului nr. 347/2017 privind stabilirea cadrului general de implementare a operațiunilor cofinanțate din Fondul European pentru Pescuit și Afaceri Maritime prin Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020, cu modificările și completările ulterioare.
Toate solicitările de modificare a contractelor de finanțare se vor transmite prin intermediul modulului de "Comunicare" din sistemul informatic MySMIS.
Orice solicitare de modificare a contractului de finanțare nu va fi automat acceptată de către DGP - AM POPAM. Pentru modificarea contractului trebuie să existe motive bine justificate, care vor fi analizate de către experții din cadrul DGP - AMPOPAM.
De la data funcționării sistemului informatic SMIS 2014 se vor respecta pașii descriși în modulul informatic9. MANAGEMENTUL FINANCIAR AL PROIECTULUI9.1. Derularea și verificarea achizițiilor în cadrul proiectului
Beneficiarii care au calitatea de autoritate contractantă (beneficiari publici), vor realiza toate achizițiile conform legislației în vigoare (Legea nr. 98/2016, respectiv H.G. nr. 395/2016, actualizate).
Beneficiarii privați vor derula achizițiile conform Ordinului Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene nr. 1.284/2016, privind aprobarea procedurii competitive aplicabile solicitanților/beneficiarilor privați pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări finanțate din fonduri europene.
Dosarele achizițiilor vor fi încărcate în aplicația informatică MySMIS în Planul de Achiziții, în integralitatea lor, iar prin modulul Comunicare se va transmite către AM POPAM solicitarea de avizare a acestora însoțite de dosarul achiziției scanat în integralitatea lui. Verificarea se va face exclusiv online, iar Notificarea privind rezultatul verificării dosarului de achiziție se transmite beneficiarului prin intermediul Modulului COMUNICARE.
Beneficiarii au obligația să finalizeze procedurile de achiziții în timp util, înainte de a solicita rambursarea cheltuielilor și să depună dosarele de achiziții în aplicația informatică MySMIS în modulul Comunicare, în vederea avizării acestora.9.2. Rambursarea cheltuielilor9.2.1. Precizări referitoare la acordarea avansului
Conform art. 29 din O.U.G. nr. 49/2015 pentru beneficiarul care a optat pentru avans, în vederea demarării proiectului, AMPOPAM poate să acorde un avans de până la maximum 50% din valoarea eligibilă nerambursabilă.
Beneficiarul trebuie să justifice avansul primit de la AMPOPAM, pe baza documentelor solicitate conform Instrucțiunilor de plată la Contractul de Finanțare, până la ultima cerere de rambursare.
DGP-AMPOPAM poate acorda un avans de până la 100% din valoarea totală eligibilă nerambursabilă a tranșei de plată, cu excepția ultimei tranșe, pentru care nu se acordă acest avans. Acest avans se acordă beneficiarilor pe baza facturii/facturilor aferente tranșei de plată. Avansul se justifică, în termen de 7 zile, de către beneficiar, prin prezentarea ordinului/ordinelor de plată aferent/aferente facturii/facturilor pentru care s-a eliberat avansul. Documentele justificative aferente obiectului facturilor, pentru care a fost acordat avans, vor fi prezentate de către beneficiar în următoarea cerere de rambursare.9.2.2. Plata
Beneficiarii sunt obligați să încarce în aplicația informatică MySMIS prin modulul Comunicare, Graficul de rambursare a cheltuielilor, conform formatului standard (Anexa nr. 5 la prezentul Ghid), în maximum 30 (treizeci) zile calendaristice de la data semnării contractului de finanțare. În condițiile în care au intervenit modificări față de versiunea din Contractul de finanțare graficul de rambursare se depune în maximum 30 zile de la apariției modificărilor, cu justificările care au condus la modificarea acestuia.
Dosarul Cererii de rambursare va fi încărcat în aplicația informatică MySMIS prin modulul Comunicare. Dosarul Cererii de rambursare trebuie să cuprindă documentele justificative prevăzute în Instrucțiunile de plată anexate la Contractul de finanțare. Cererea de rambursare va cuprinde numai acele cheltuieli pentru care s-a primit aviz favorabil din punct de vedere al achiziției respective, unde este cazul.
Plata către beneficiari a cererilor de rambursare se realizează de către MADR în termen de maximum 45 (patruzeci și cinci) de zile lucrătoare de la data înregistrării fiecărei cereri de plată/rambursare, cu excepția acelor situații în care termenul de plată/rambursare se suspendă.
Beneficiarul va depune maximum 5 cereri de rambursare. Pentru fiecare Cerere de rambursare se va efectua o vizită în teren.
Rambursarea cheltuielilor se va realiza în conformitate cu Manualul de procedură pentru verificarea, autorizarea și plata cheltuielilor solicitate la rambursare, în vigoare la data depunerii cererilor de rambursare, publicat pe site-ul DGP-AMPOPAM www.ampeste.ro.10. MONITORIZARE ȘI CONTROLMonitorizarea tehnică și financiară
Beneficiarul este obligat ca în perioada de implementare a proiectului să depună trimestrial Rapoarte de progres privind situația implementării proiectului la DGP-AMPOPAM.
Beneficiarul trebuie să asigure atingerea rezultatelor și a obiectivelor, asumate prin Cererea de Finanțare și anexele aferente acesteia, precum și respectarea prevederilor contractuale specifice operațiunii finanțate și a prevederilor art. 71 din Regulamentul nr. 1303/2013 privind caracterul durabil al operațiunilor.
Beneficiarul finanțării are obligația de a arhiva toate documentele și fișierele informatice referitoare la implementarea proiectelor aprobate spre finanțare în cadrul POPAM în spații special amenajate astfel încât să fie asigurată păstrarea în bune condiții a documentelor și informațiilor, să evite distrugerea intenționată/accidentală sau sustragerea neautorizată a acestora, asigurând păstrarea unei piste de audit corespunzătoare a operațiunilor efectuate.
Beneficiarul trebuie să asigure arhivarea următoarelor documente:
● documente referitoare la solicitarea finanțării proiectului și la aprobarea acestuia de către AM (Cererea de finanțare și anexele sale, Contractul de finanțare și anexele sale);
● documentele referitoare la procedurile de achiziție publică derulate în cadrul proiectelor aprobate, ca bază legală pentru efectuarea unor cheltuieli;
● documente referitoare la implementarea proiectului;
● facturi și documente justificative aferente acestora, documente de plată;
● documentele contabile conform prevederilor legale.
Documentele trebuie arhivate într-una din următoarele forme:
● originale;
● fotocopii ale documentelor originale certificate "conform cu originalul";
● versiuni electronice ale documentelor originale;
● documente care există doar în format electronic, caz în care trebuie să se asigure securitatea sistemului informatic.Control
Proiectele finanțate prin POPAM vor fi verificate la fața locului de o echipă de control desemnată de DGP-AMPOPAM. Acest control poate interveni în orice moment al implementării proiectului, cât și după plata finală (ex-post), pe o perioada de cinci (5) ani de la data efectuării ultimei plăți și va cuprinde verificări de natură tehnică și economico-financiară. DGP-AMPOPAM este însărcinată cu gestionarea și implementarea Programului Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime 2014-2020 în conformitate cu principiul bunei gestiuni financiare, după cum urmează:
● să verifice furnizarea de produse și de servicii cofinanțate și să controleze dacă toate cheltuielile declarate de beneficiari pentru operațiuni au fost suportate efectiv și că sunt în conformitate cu normele comunitare și naționale;
● să se asigure că există un sistem de înregistrare și de arhivare sub formă electronică a documentelor contabile pentru fiecare operațiune în cadrul programului operațional, și este asigurată disponibilitatea acestora;
● să se asigure că beneficiarii și alte organisme care participă la realizarea operațiunilor aplică fie un sistem de contabilitate separat, fie o codificare contabilă adecvată pentru toate tranzacțiile privind operațiunea, fără a aduce atingere standardelor contabile naționale;
● să se asigure că sunt respectate toate obligațiile cu privire la informare și publicitate.
Verificările trebuie să asigure faptul că declararea cheltuielilor este reală, că achiziția de produse sau servicii a fost făcută în concordanță cu Contractul de finanțare, că cererile de rambursare sunt corecte și că operațiile și cheltuielile sunt în concordanță cu regulile Comunitare și naționale. Pentru a asigura buna desfășurare a verificărilor la fața locului, veți fi înștiințat în prealabil despre data la care vor avea loc acestea. Obligația dumneavoastră este de a pune la dispoziția echipei de control toate documentele administrative și contabile solicitate, în original, de a asigura accesul la sistemele informatice și la toate documentele stocate în format electronic privind gestiunea tehnică și financiară a proiectului. Totodată aveți obligația de a garanta prezența, în timpul controlului, a persoanelor împuternicite să dea toate informațiile utile la nivel administrativ, contabil și tehnic.
Echipa de control verifică următoarele aspecte:
● legalitatea, regularitatea și realitatea operațiunilor financiare desfășurate până la acel moment;
● înregistrarea corectă în contabilitate a tuturor operațiunilor aferente proiectului;
● modalitatea de atribuire a contractelor de achiziții în sensul respectării prevederilor legale în materie de achiziții publice;
● îndeplinirea obligațiilor privind asigurarea vizibilității și publicității proiectului11. INFORMARE ȘI PUBLICITATE
Beneficiarii sunt responsabili pentru implementarea activităților de informare și publicitate în legătură cu asistența financiară nerambursabilă obținută prin Programul Operațional pentru Pescuit și Afaceri Maritime, în conformitate cu prevederile Contractului de finanțare.12. ANEXE
Anexa 1.C - Lista de verificare a conformității administrative și eligibilității
Anexa 1.S - Lista de verificare a documentelor solicitate în vederea contractării
Anexa 2 - Grila de evaluare calitativă
Anexa 3 - Notificare informații suplimentare
Anexa 4 - Notificare neconformitate, eligibilitate, selecție
Anexa 5 - Grafic de rambursare cheltuieli
Anexa 6 - Memoriu Justificativ
Anexa A - Declarație pe proprie răspundere
Anexa B - Declarație privind nedeductibilitatea TVA
Anexa C - Buget indicativ al proiectuluiAnexa nr. 1C

LISTA DE VERIFICARE A CONFORMITĂȚII ADMINISTRATIVE ȘI ELIGIBILITĂȚII

Prioritatea Uniunii Nr. 2 : Stimularea acvaculturii sustenabile din punct de vedere al mediului, eficiente din punct de vedere al utilizării resurselor, inovatoare, competitive și bazate pe cunoaștere
Măsura II.7. Sporirea potențialului siturilor în care se practică acvacultura

Titlul proiectului:
......................................................................................................................................................

COD
SMIS





















Solicitant


Denumire ................................................................................
Tel/fax ....................................................................................
E-mail ......................................................................................


Nr.

Puncte de verificat

Explicații

Rezultatul verificării

DA

NU

NA



Verificați dacă toate secțiunile din Cererea de finanțare sunt completate conform cap. 4 secțiunea 4.1 Întocmirea cererii de finanțare




1.

Dosarul cererii de finanțare conține toate documentele solicitate prin Lista de documente din ghidul solicitantului

Verificați existența tuturor documentelor solicitate prin Lista de documente din Ghidul solicitantului




Verificați dacă documentul este destinat solicitantului




Verificați dacă documentul nu are termenul de valabilitate expirat




Hotărârea Consiliului/Comitetului Director pentru organismele de drept public/Reprezentantului legal privind aprobarea realizării proiectului și asigurarea surselor de finanțare pentru implementarea proiectului pentru Măsura II.7. Creșterea potențialului siturilor de acvacultură, emisă conform actelor constitutive ale solicitantului.




2.

Solicitantul nu este înscris în Registrul debitorilor cu sume neachitate pentru POP/POPAM.

Verificați dacă solicitantul nu este înscris în Registrul debitorilor cu sume neachitate pentru POP/POPAM.




3.

Solicitantul respectă prevederile art. 10 alin. 5 din Reg. 508/2014?

Verificați veridicitatea declarației pe proprie răspundere conform art. 10 alin. 5 din Reg. 508/2014 - Anexa A, în baza informațiilor disponibile la entitățile abilitate.




4.

Cererea de finanțare are atașate CV-urile personalului propus pentru implementarea proiectului și Decizia de numire a acestora?

Verificați existența CV-urilor personalului propus pentru implementarea proiectului și Decizia de numire a acestora;




5.

Proiectul se implementează în România?

Verificați datele din secțiunea Localizare proiect din Cererea de finanțare




6.

Activitățile propuse în Cererea de finanțare se regăsesc în lista activităților eligibile din Ghidul solicitantului aferent măsurii?

Verificați datele înscrise în secțiunea Activități previzionate - Cererea de finanțare dacă sunt conforme cu datele înscrise în Ghidul solicitantului aferente măsurii pe care a fost depus proiectul.
În cazul depistării unor activități neeligibile propuneți rectificarea bugetului proiectului și includerea cheltuielilor aferente activităților neeligibile la cheltuieli neeligibile.




7.

Activitățile pentru care se solicită sprijin financiar nerambursabil în Cererea de finanțare au făcut obiectul unei alte finanțări din fonduri publice naționale sau comunitare, în ultimii 5 ani?

Verificați Anexa A - Declarația pe propria răspundere privind evitarea dublei finanțări.




8.

Proiectul respectă gradul de intervenție publică și nu depășește valoarea maximă eligibilă precizată în anunțul de lansare?

Valoarea maximă eligibilă nu depășește limita precizată în anunțul de lansare
Se verifica Anexa C - Bugetul indicativ al proiectului




9.

Proiectul se încadrează în perioada maximă de timp pentru implementare stabilită în Ghidul solicitantului

Verificați dacă proiectul se încadrează în perioada maximă de implementare a proiectului.




10.

Memoriul justificativ

Verificați existența Memoriului Justificativ întocmit conform Anexa 6 din Ghid




Dacă cel puțin un document menționat la punctul de verificare 1 nu respectă formatul tip stabilit în Ghidul solicitantului, documentul nu este destinat solicitantului, documentul are termenul de valabilitate expirat, iar solicitantul nu clarifică elementele menționate în Notificarea de solicitare a informațiilor suplimentare, Cererea de Finanțare este declarată neconformă administrativ.
Dacă cel puțin o condiție de eligibilitate de la punctele de verificare 2-10 nu este îndeplinită, iar în Lista de verificare a eligibilității se bifează în coloana NU, atunci Cererea de Finanțare este declarată neeligibilă.



Warning: Illegal string offset 'sect' in /home/datascopro/public_html/datascop_files/functions/data_struct_functions.php on line 57

Notice: Uninitialized string offset: 0 in /home/datascopro/public_html/datascop_files/functions/data_struct_functions.php on line 57

Warning: Illegal string offset 'sect' in /home/datascopro/public_html/datascop_files/functions/data_struct_functions.php on line 57

Notice: Uninitialized string offset: 0 in /home/datascopro/public_html/datascop_files/functions/data_struct_functions.php on line 57

Notice: Trying to access array offset on value of type int in /home/datascopro/public_html/datascop_files/functions/data_struct_functions.php on line 57
Căutare avansată

Tipuri de acte normative

lege (300), hotărâre (1497), decret (1126), decret-lege, ordin (2128), instrucțiuni (14), circulară (24), dispoziție (2), sinteză, răspuns, normă (88), regulament (83), ordonanță (21), precizări, criterii (1), contract muncă, decizie (1395), ordonanță de urgență (116), situație, listă (20), comunicat (226), constituție (1), moțiune (1), declarație (1), convenție (3), completare, metodologie (35), anexă (39), rectificare (63), acord (13), procedură (49), statut (4), apel, îndrumar, amendament (10), proces verbal (1), încheiere (5), sentință (9), mesaj, tarif vamal, cartă (1), protocol (5), raport (1550), proclamație, înțelegere, reglementări (9), memorandum (1), aranjament (1), tratat (2), instrument pentru amendare, act adițional (6), nomenclator, proiect de lege (2), program (4), opinie separată, programă analitică , codul de etică, strategie (6), addendum, rezoluție (3), plan (8), contract-cadru (2), prescripții, codul internațional de management, reguli (2), codul justiției militare, act, act internațional, metodă (1), codul internațional pentru cereale, codul internațional (ftp), codul lsa, contract, ghid (14), tablou de evidență (1), casare, normativ (2), recurs, document, cerințe (1), modul, condiții și proceduri, manual de operare, standard (4), codul civil, codul de procedură civilă, codul comercial, codul aerian, codul familiei, codul penal (1), codul de procedură penală, codul muncii, codul fiscal (1), codul silvic, codul de procedură fiscală, codul vamal (1), sistem, repere metodologice, codul pentru construcția navelor speciale, codul modu

Emitenți
Academia de Științe Agricole și Silvice (1), Academia de Științe Juridice din România, Academia Română (1), Act Internațional (35), Administrația Națională a Penitenciarelor (23), Administrația Națională a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale, Adunarea Constituantă, Agenția de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare, Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură, Agenția de Cooperare Culturală și Tehnică, Agenția Națională a Funcționarilor Publici (3), Agenția Națională Antidoping (2), Agenția Națională Antidrog, Agenția Națională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate , Agenția Națională de Administrare Fiscală (76), Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (3), Agenția Națională de Control al Exporturilor, Agenția Națională de Control al Exporturilor Strategice și al Interzicerii Armelor Chimice, Agenția Națională de Integritate (2), Agenția Națională de Privatizare, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane, Agenția Națională pentru Achiziții Publice (3), Agenția Națională pentru Comunicații și Informatică, Agenția Națională pentru Dezvoltare Regională, Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, Agenția Națională pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație, Agenția Națională pentru Ocupare și Formare Profesională, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (5), Agenția Națională pentru Privatizare și Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii, Agenția Națională pentru Protecția Dreptului Copilului, Agenția Națională pentru Resurse Minerale (44), Agenția Națională pentru Romi, Agenția Națională pentru Sport, Agenția Nucleară, Agenția pentru Agenda Digitală a României , Agenția pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Agenția pentru Strategii Guvernamentale, Agenția Română de Dezvoltare, Agenția Română pentru Conservarea Energiei, Agenția Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Asociația Generală a Medicilor, Asociația Generală a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi (1), Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați (4), Asociațiile Patronale ale Producătorilor de Alcool și Băuturi Alcoolice, Autoritarea Națională pentru Comunicații, Autoritatea Competentă de Reglementare a Operațiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră, Autoritatea de Supraveghere Financiară (85), Autoritatea Electorală Permanentă (1670), Autoritatea Hipică Națională, Autoritatea Națională Pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (3), Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități, Autoritatea Națională pentru Tineret, Autoritatea Națională a Vămilor, Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (16), Autoritatea Națională de Reglementare în Comunicații, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (140), Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice - A.N.R.S.C. (7), Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală